Telfort Webmail

Telfort webmail inlogscherm

Telfort is een dochterbedrijf van KPNmail en levert onder meer mobiele telefonie, internet en televisie. In Nederland is Telfort een grote naam. Telfort heeft zoals vanzelfsprekend ook een mailprovider. Telfort kan andere imap, smtp en pop3 mailinstellingen hebben dan KPN, let hier dus goed op.

Telfort webmail inloggen

Wil je inloggen op de Telfort webmail? Klik dan hier. Vul je e-mailadres en wachtwoord in en druk op de Inloggen-button. Hier kun je je online e-mails lezen, bewerken en versturen.

Wachtwoord vergeten? Zo kun je je deze herstellen of wijzigen

  1. Ga naar https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/wachtwoord-of-gebruikersnaam-vergeten.htm. Via deze link wordt je doorgestuurd naar de juiste pagina om je wachtwoord te kunnen wijzigen/herstellen.
  2. Druk op de button: E-mail wachtwoord aanpassen;
  3. Vul je gebruikersnaam en wachtwoord in;
  4. Druk op Inloggen;
  5. Volg de aanwijzingen en je kunt je wachtwoord wijzigen/herstellen.

Let op! Wanneer je je wachtwoord verandert, zul je dit ook instellen in e-mail apps en softwareprogramma’s als Thunderbird, Outlook of Apple mail die je gebruikt.

Wat zijn de Telfort pop3, imap en smtp instellingen?

Er is een verschil tussen het inkomende verkeer (pop3 of imap4) en het uitgaande verkeer (smtp). In dit geval zullen we de algemene mailinstellingen van Telfort weergeven, zodat jij je mail kunt instellen op elke device.

Informatie voor de inkomende e-mailserver:

pop3.telfort.nl (bij imap blijft het e-mailbericht op de server achter)

imap.telfort.nl

Informatie voor de uitgaande e-mailserver:

smtp.telfort.nl

LET OP: Heb jij een telfortglasvezel.nl e-mailadres? Dan zijn je gegevens als volgt:
• POP3-server: pop3.telfortglasvezel.nl (inkomende e-mailserver)
• IMAP-server: imap.telfortglasvezel.nl (inkomende e-mailserver)
• SMTP-server: smtp.telfortglasvezel.nl (uitgaande e-mailserver)

Inloggen met een smartphone die met Android werkt?

  1. Ga naar het startscherm en kies voor apps
  2. Ga naar je instellingen en kies er voor om een nieuw account toe te voegen onder e-mail
  3. Je dient je e-mail en wachtwoord in te vullen van Telfort
  4. Kies voor de handmatige instellingen
  5. Je dient voor het POP3 account te kiezen
  6. Bij het e-mailadres voer je vanzelfsprekend je emailadres in
  7. Let nu goed op! Bij gebruikersnaam vul je hetgeen voor de ‘@’ in!
  8. Bij het wachtwoord vul je de wachtwoord van je e-mailadres in
  9. Wanneer je naar beneden scrolt voer je bij de POP3 in; pop3.telfort.nl
  10. Er is geen beveiligingstype
  11. De poort is 110
  12. Kies nu voor een optie
  13. Klik op volgende
  14. Bij de SMTP voer je smtp.telfort.nl in!
  15. Er is geen beveiligingstype en de poort is 25!
  16. Inloggen verplicht moet uit staan
  17. Je kunt nu je e-mailadres gebruiken! Succes 🙂

Ik heb een iOS device!

  1. Ga naar de instellingen en kies voor Mail, contacten, agenda!
  2. Maak een nieuw account en voeg er één toe
  3. Bij naam voer jij een naam in die zichtbaar is bij de ontvangers van je e-mails
  4. Bij e-mail voer jij je daadwerkelijke e-mailadres in van Telfort, evenals bij wachtwoord voer jij je echte wachtwoord in!
  5. Bij beschrijving voer te Telfort in
  6. Je dient te kiezen voor POP
  7. Onder de server inkomende post zet je het volgende neer:
  8. hostnaam is pop3.telfort.nl
  9. gebruikersnaam is hetgeen voor de ‘@’ van je e-mailadres. Let dus goed op!
  10. Bij wachtwoord voer jij je wachtwoord in
  11. Onder de uitgaande post zet je het volgende neer
  12. SMTP
  13. De hostnaam is smtp.telfort.nl
  14. Deactiveer het gebruik van SSL
  15. De serverpoort is 25
  16. Klik op een gegeven moment op geavanceerd
  17. Deactiveer SSL weer
  18. Dit keer voer je 110 in voor de serverpoort
  19. Start je mobiel opnieuw op en je e-mailadres werkt als het goed weer.

Zijn er nog meer mailadressen waarmee ik kan inloggen?

  • @telfort.nl
  • @telfortglasvezel.nl
  • @12move.nl
  • @tiscali